Wat doet de KNNV-Zwolle?

We organiseren verschillende activiteiten: lezingen, cursussen, werkavonden en workshops met diverse thema’s.
Daarnaast zijn er excursies en inventarisaties in mooie natuurgebieden in Zwolle en omgeving, maar ook in andere delen van Nederland of over de grens. Ook zijn er weekenden op de Wadden en andere leerzame en gezellige bijeenkomsten.

We hebben werkgroepen voor de volgende onderwerpen: vogels, planten, mossen, paddenstoelen, insecten, knoflookpadden.
Veel van onze leden zijn actief in een of meerdere werkgroepen, maar ook buiten de werkgroepen om is men volop bezig.

Samen met de Zwolse afdeling van het IVN wordt twee keer per jaar het Zwols Natuurtijdschrift (ZNT) uitgegeven.

KNNV Zwolle bestaat al sinds 1904. Momenteel hebben we 270 leden. We zijn onderdeel van de landelijke KNNV, die verspreid over Nederland meer dan 50 afdelingen heeft. KNNV staat voor Koninklijke Nederlandse Natuurhistorische Vereniging. In 2011 vierde deze oudste natuurvereniging van Nederland het 110-jarig bestaan.

Als lid bent u welkom bij alle activiteiten van KNNV Zwolle.
Ook kunt u meedoen met landelijke werkgroepen, het landelijk tijdschrift Natura verschijnt viermaal per jaar, daarnaast ontvangt u aantrekkelijke kortingen op KNNV natuurreizen en natuurboeken van de KNNV uitgeverij.

Wanneer u nog geen lid bent, dan wordt u uitgenodigd vrijblijvend kennis te maken! Kom gerust eens naar een lezing of ga mee op excursie!